Institutioner er både meget ens og meget forskellige
En beregner må nødvendigvis anvende nogle gennemsnitsbetragtninger, som måske ikke er helt i tråd med hvordan netop din institution varetager de enkelte opgaver.
Helt generelt tager beregneren udgangspunkt i, at den kun medtager "antal timer" der kan erstattes af kommunikation via hjemmesiden, (inkl. hjemmesidens brug af email og sms). Det samme gælder besparelsen på papir, kopiering og print.
Herunder er listet de typiske opgaver der spares på, samt en beskrivelse af de basis-elementer hver opgave indeholder:
Typiske opgaver der kan gøres hurtigere og billigere
-
Udlevering af sedler i dueslag/garderobe uden tilbagemelding (information)
fx info om lukkedage, nyhedsbrev, generel info
-
Udlevering af sedler i dueslag med tilbagemelding (kommunikation)
fx tilmelding til forældremøde, koloni, idrætsdag, tur i svømmehal mv.
- Udlevering af pædagogiske læreplaner, velkomstpjecer, husregler mv.
- Andre udleverede skrivelser pr. år
- Udleverede Feriesedler i dueslag/garderobe vedr. oplysning om ferie (fx vinter, sommer, efterår)
- Opslag på opslagstavler
- Skrivelser til medarbejdere
Fx vagtskemaer, ringelister, kalenderplanlægning etc.
- Afsendelse af breve med porto
Ovenstående opgaver består alle af en lang række arbejdsgange.
Disse arbejdsgange varierer tidsmæssigt afhængig af institutionens metode og brug, hvorfor der er lavet gennemsnitsbetragtninger baseret på spørgsmål stillet til en række forskellige institutioner i både København, Albertslund, Roskilde og på Frederiksberg.
Med en hjemmeside kan du fremover slippe for:
- Print og kopiering - Både papir og tidsforbrug pr. kopi (ventetid, fejl, skift af toner, indkøb af papir, vedligehold)
- Udlevering i Dueslag/Garderobe
- Rykke for, indsamle og aflevere sedler til kontoret
- Sortering og evt. indtastning af sedler i ark/skema
- FERIE-sedler - sortering og evt. indtastning af sedler i ark/skema
- Pakning i konvolutter, påsætning af frimærke, stakning, stempel, afsendelse mv.
Du kan evt. se i jeres budget hvor stor en post dette udgør.
Dertil kommer følgende punkter:
- Forstyrrelser pr. telefon minimeres (da information står på hjemmesiden)
- Minimering af "forældre-opdragelse" da forældrene let kan følge med/svare på sedler mv. (glade/effektive forældre = mindre administration)